Paintings

paintings

A collection of paintings by figurative painters and contemporary famous artists, including oil paintings, figure paintings, figure drawing, watercolor paintings, acrylic paintings and pastel. Figurative painters is an online gallery about contemporary famuse artists and art and paintings movements.

مداد طراحی

در تصویر بالا اثر انواع مداد طراحی با درجه بندی های گوناگون را مشاهده می کنید

مداد طراحی رایج ترین ابزار طراحی است. مغز مداد از نوعی کربن طبیعی به نام گرافیت ساخته می شود که حاصل فشار لایه های زمین بر روی جنگل ها و تاثیر حرارت بر روی آن ها است. در سال 1795 یک شیمی دان فرانسوی به نام نیکلا ژاک کنته مخلوطی از گرافیت و رس را در دمای بالا حرارت داد و به این صورت مدادهای امروزی را ابداع کرد. درجه نرمی و سفتی مداد طراحی وابسته به میزان و نسبت رس و گرافیت موجود در آن است. هر چه میزان رس کمتر باشد مغز مداد نرم تر و مرغوب تر است. طول مداد طراحی معمولا 17.5 سانتی متر در اشکال شش وجهی، گرد یا مربع و جنس چوب غلاف آن نیز از نوعی درخت سرو ساخته می شود.  مغزها مدادها از 9H تا 9B درجه بندی می شود. مدادهای HB و F در وسط این طیف قرار دارند. برخی کارخانه ها در مواردی مداد 12B نیز تولید کرده اند که در بازار به دشواری یافت می شود

کاغذ طراحی با مداد

کاغذها و مقواهای بسیاری برای طراحی با مداد وجود دارند ولی به صورت کلی سه نوع کاغذ رایج تر هستند. اول کاغذ کاهی که کیفیت پایینی دارد و برای طراحی با خط و اسکیس مناسب تر از طراحی با سایه روشن است و روی آن نمی توان ساخت و ساز کرد. دوم کاغذهای سفید رنگ چاپ و پرینت که کیفیت خوبی دارند ولی سفیدی بیش از اندازه آن برای برخی طراحان مناسب نیست. سوم کاغذ شیری رنگی است که در بازار ایران به آن کاغذ پارس می گویند و به خاطر رنگ خنثی و کیفیت نسبتا خوب، رایج ترین کاغد موجود برای طراحی در میان طراحان حرفه ای و هنرجویان است

 

تراشیدن و تیز کردن نوک مداد طراحی

مدادها را می توان با تیزبر یا کاتر تراشید تا نوک بلند و مناسبی برای طراحی روی کاغذ داشته باشند. مداد تراش ها نیز هرچند کارایی دارند ولی پس از مدتی کند می شوند. همچنین تراش های معمولی به میزان مناسب نوک مداد را بلند نمی تراشند. مناسب ترین تراش برای تراشیدن مداد طراحی، تراش رومیزی است که به دلیل شکل خاص تیغه خود هم نوک بلندی به مداد طراحی می دهد و هم دیر کند شده و کارایی خود را از دست می دهد